Hoe kan u het aantal reacties op uw bedrijfsprofielen verhogen ?
1. Zorg ervoor dat uw aanbieding wordt opgemerkt :
2. Zorg voor een aantrekkelijk beeld : toevoeging van één of meerdere beelden is mogelijk zonder extra kostprijs. Zorg ervoor dat vooral het eerste beeld aantrekkelijk is (kwalitatief goede resolutie - aanbevolen 1200 x 550 -voor mooie resultaten op het volledige PC scherm én aantrekkelijk voor een potentiële koper)
3. Wervende titel : Neem je tijd om een unieke en zo specifiek mogelijke titel te bedenken. Liefst kort, maar voeg er wel steeds een opvallende positieve eigenschap aan toe die de aandacht trekt. In plaats van gewoon ‘Supermarkt’ trek je bvb. meer aandacht met een titel als ‘Charmante buurtsupermarkt met trouw klantenbestand over te nemen in Vlaamse rand’ of ‘Moderne superette over te nemen in Noord-Antwerpen’.
4. Correcte registratie van de sector , regio (provincie).
5. Registratie van het aantal personeelsleden, omzet en prijsindicatie is facultatief. We stellen vast : Volledig ingevulde bedrijfsprofielen = meer relevante reacties.
6. Wees heel duidelijk in de aanbieding. Wat verkoopt u ?(de aandelen of het handelsfonds – met of zonder onroerend) Waarom verkoopt u? Wie lijkt u een geschikte kandidaat ? (een starter, een gevestigde onderneming met uitbreidingsplannen, een investeerder, een manager). Benadruk zeker de onderscheidende kenmerken en maak deze zo concreet mogelijk. In plaats van ‘unieke ligging’ schrijf je bijvoorbeeld beter ‘midden in handelscentrum met ruime parking’, in plaats van ’aantrekkelijk pand’ beter ‘nieuwbouw in moderne stijl met alle hedendaagse technische voorzieningen’.
7. Schrijf in gewone taal. Indien u vakjargon of specifieke afkortingen gebruikt, geef dan telkens ook een volledige omschrijving. Vermijd afkortingen.
8. Gebruik bij de redactie van uw bedrijfsprofielen zoveel mogelijk relevante trefwoorden:
Voorbeeld : een zaak in computers handelt wellicht ook in PC, hardware, software, technologie, informatica, burotica, automatisering. Wellicht is het ook een kleinhandel of groothandel, winkel en/of webshop.
9. Sluit de tekst van uw bedrijfsprofiel telkens af met een vraag/uitnodiging om te reageren via het contactformulier. Een geschreven reactie via het contactformulier biedt u veel meer informatie dan een vluchtig telefonisch contact.
10. Deel uw bedrijfsprofiel via uw sociale media. Zie icoontjes Facebook, Linked in onderaan de gepubliceerde bedrijfsprofielen. Delen via mail of twitter is eveneens mogelijk zonder bijkomende kosten voor u.
Succes !
Simon & Guido